Kody i porady do gry Heroes of might and magic 5
UWAGA! Pamiętaj o zrobieniu kopi zapasowej pliku przed modyfikacją.
Aby użyć kodów w grze, najpierw musisz aktywować konsolę.
Aby to zrobić znajdĽ i otwórz w Notatniku plik:
autoexec.cfg
Zlokalizujesz go w katalogu gry, w podkatalogu profiles.
Dodaj do pliku autoexec.cfg jako ostatnią linię:
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Końcówka pliku powinna po modyfikacji wyglądać tak:
//————————————–
// Startup
mainmenu
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Podczas gry naciśnij klawisz [~] aby przywołać konsolę. Wpisz w niej poniższe kody:
add_all_spells – zaznaczony bohater może używać wszystkich czarów
add_gold # – dostajesz ilość złota, za # podaj wartość (np. 10000
add_money # – dostajesz pieniądze, za # podaj wartość (np. 10000. Dodatkowo gdy wpiszesz ten kod, podana przez Ciebie wartość zostanie pomnożona o 1000 sztabek złota
clear_money – zabiera Ci wszystkie złoża złota i pieniądze
set_hero_luck_morale X Y – ustawia szczęście X i morale Y dla zaznaczonego bohatera. Przykład: set_hero_luck_morale 5 3
add_exp # – dodaje punkty doświadczenia dla zaznaczonego bohatera, za # podaj wartość
show_player_money # – szpiegujesz przeciwnika ile ma pieniędzy, przykład: show_player_money 2, gdzie 2 to numer przeciwnika
show_hero_mp – pokazuje ilość ruchów zaznaczonego bohatera
@Win() – wygrałeś misję
@Loose() – przegrałeś misję
Ustawienie zręczności:
Wpisz w konsoli:
add_skill NAME
lub
add_skill ID
aby ustawić poziom umiejętności, aktywowanie, zdolności. Możesz je wpisać jako nazwa (NAME) albo jako identyfikator (ID).
Przykład: add_skill Sorcery lub add_skill 8, oba kody dadzą ten sam efekt.
Poniżej przedstawione zostały poszczególne nazwy (NAME) i odpowiadające im identyfikatory (ID), które można użyć w tym kodzie.
Umiejętności:
SKILL_LOGISTICS – 1
SKILL_WAR_MACHINES – 2
SKILL_LEARNING – 3
SKILL_LEADERSHIP – 4
SKILL_LUCK – 5
SKILL_OFFENCE – 6
SKILL_DEFENCE – 7
SKILL_SORCERY – 8
SKILL_DESTRUCTIVE_MAGIC – 9
SKILL_DARK_MAGIC – 10
SKILL_LIGHT_MAGIC – 11
SKILL_SUMMONING_MAGIC – 12
SKILL_TRAINING – 13
SKILL_GATING – 14
SKILL_NECROMANCY – 15
SKILL_AVENGER – 16
SKILL_ARTIFICIER – 17
SKILL_INVOCATION – 18
Aktywowanie:
PERK_PATHFINDING – 19
PERK_SCOUTING – 20
PERK_NAVIGATION – 21
PERK_FIRST_AID – 22
PERK_BALLISTA – 23
PERK_CATAPULT – 24
PERK_INTELLIGENCE – 25
PERK_SCHOLAR – 26
PERK_EAGLE_EYE – 27
PERK_RECRUITMENT – 28
PERK_ESTATES – 29
PERK_DIPLOMACY – 30
PERK_RESISTANCE – 31
PERK_LUCKY_STRIKE – 32
PERK_FORTUNATE_ADVENTURER – 33
PERK_TACTICS – 34
PERK_ARCHERY – 35
PERK_FRENZY – 36
PERK_PROTECTION – 37
PERK_EVASION – 38
PERK_TOUGHNESS – 39
PERK_MYSTICISM – 40
PERK_WISDOM – 41
PERK_ARCANE_TRAINING – 42
PERK_MASTER_OF_ICE – 43
PERK_MASTER_OF_FIRE – 44
PERK_MASTER_OF_LIGHTNINGS – 45
PERK_MASTER_OF_CURSES – 46
PERK_MASTER_OF_MIND – 47
PERK_MASTER_OF_SICKNESS – 48
PERK_MASTER_OF_BLESSING – 49
PERK_MASTER_OF_ABJURATION – 50
PERK_MASTER_OF_WRATH – 51
PERK_MASTER_OF_QUAKES – 52
PERK_MASTER_OF_CREATURES – 53
PERK_MASTER_OF_ANIMATION – 54
PERK_HOLY_CHARGE – 55
PERK_PRAYER – 56
PERK_EXPERT_TRAINER – 57
PERK_CONSUME_CORPSE – 58
PERK_DEMONIC_FIRE – 59
PERK_DEMONIC_STRIKE – 60
PERK_RAISE_ARCHERS – 61
PERK_NO_REST_FOR_THE_WICKED – 62
PERK_DEATH_SCREAM – 63
PERK_MULTISHOT – 64
PERK_SNIPE_DEAD – 65
PERK_IMBUE_ARROW – 66
PERK_MAGIC_BOND – 67
PERK_MELT_ARTIFACT – 68
PERK_MAGIC_MIRROR – 69
PERK_EMPOWERED_SPELLS – 70
PERK_DARK_RITUAL – 71
PERK_ELEMENTAL_VISION – 72
Zdolności:
KNIGHT_FEAT_ROAD_HOME – 73
KNIGHT_FEAT_TRIPLE_BALLISTA – 74
KNIGHT_FEAT_ENCOURAGE – 75
KNIGHT_FEAT_RETRIBUTION – 76
KNIGHT_FEAT_HOLD_GROUND – 77
KNIGHT_FEAT_GUARDIAN_ANGEL – 78
KNIGHT_FEAT_STUDENT_AWARD – 79
KNIGHT_FEAT_GRAIL_VISION – 80
KNIGHT_FEAT_CASTER_CERTIFICATE – 81
KNIGHT_FEAT_ANCIENT_SMITHY – 82
KNIGHT_FEAT_PARIAH – 83
KNIGHT_FEAT_ELEMENTAL_BALANCE – 84
KNIGHT_FEAT_ABSOLUTE_CHARGE – 85
DEMON_FEAT_QUICK_GATING – 86
DEMON_FEAT_MASTER_OF_SECRETS – 87
DEMON_FEAT_TRIPLE_CATAPULT – 88
DEMON_FEAT_GATING_MASTERY – 89
DEMON_FEAT_CRITICAL_GATING – 90
DEMON_FEAT_CRITICAL_STRIKE – 91
DEMON_FEAT_DEMONIC_RETALIATION – 92
DEMON_FEAT_EXPLODING_CORPSES – 93
DEMON_FEAT_DEMONIC_FLAME – 94
DEMON_FEAT_WEAKENING_STRIKE – 95
DEMON_FEAT_FIRE_PROTECTION – 96
DEMON_FEAT_FIRE_AFFINITY – 97
DEMON_FEAT_ABSOLUTE_GATING – 98
NECROMANCER_FEAT_DEATH_TREAD – 99
NECROMANCER_FEAT_LAST_AID – 100
NECROMANCER_FEAT_LORD_OF_UNDEAD – 101
NECROMANCER_FEAT_HERALD_OF_DEATH – 102
NECROMANCER_FEAT_DEAD_LUCK – 103
NECROMANCER_FEAT_CHILLING_STEEL – 104
NECROMANCER_FEAT_CHILLING_BONES – 105
NECROMANCER_FEAT_SPELLPROOF_BONES – 106
NECROMANCER_FEAT_DEADLY_COLD – 107
NECROMANCER_FEAT_SPIRIT_LINK – 108
NECROMANCER_FEAT_TWILIGHT – 109
NECROMANCER_FEAT_HAUNT_MINE – 110
NECROMANCER_FEAT_ABSOLUTE_FEAR – 111
RANGER_FEAT_DISGUISE_AND_RECKON – 112
RANGER_FEAT_IMBUE_BALLISTA – 113
RANGER_FEAT_CUNNING_OF_THE_WOODS – 114
RANGER_FEAT_FOREST_GUARD_EMBLEM – 115
RANGER_FEAT_ELVEN_LUCK – 116
RANGER_FEAT_FOREST_RAGE – 117
RANGER_FEAT_LAST_STAND – 118
RANGER_FEAT_INSIGHTS – 119
RANGER_FEAT_SUN_FIRE – 120
RANGER_FEAT_SOIL_BURN – 121
RANGER_FEAT_STORM_WIND – 122
RANGER_FEAT_FOG_VEIL – 123
RANGER_FEAT_ABSOLUTE_LUCK – 124
WIZARD_FEAT_MARCH_OF_THE_MACHINES – 125
WIZARD_FEAT_REMOTE_CONTROL – 126
WIZARD_FEAT_ACADEMY_AWARD – 127
WIZARD_FEAT_ARTIFICIAL_GLORY – 128
WIZARD_FEAT_SPOILS_OF_WAR – 129
WIZARD_FEAT_WILDFIRE – 130
WIZARD_FEAT_SEAL_OF_PROTECTION – 131
WIZARD_FEAT_COUNTERSPELL – 132
WIZARD_FEAT_MAGIC_CUSHION – 133
WIZARD_FEAT_SUPRESS_DARK – 134
WIZARD_FEAT_SUPRESS_LIGHT – 135
WIZARD_FEAT_UNSUMMON – 136
WIZARD_FEAT_ABSOLUTE_WIZARDY – 137
WARLOCK_FEAT_TELEPORT_ASSAULT – 138
WARLOCK_FEAT_SHAKE_GROUND – 139
WARLOCK_FEAT_DARK_REVELATION – 140
WARLOCK_FEAT_FAST_AND_FURIOUS – 141
WARLOCK_FEAT_LUCKY_SPELLS – 142
WARLOCK_FEAT_POWER_OF_HASTE – 143
WARLOCK_FEAT_POWER_OF_STONE – 144
WARLOCK_FEAT_CHAOTIC_SPELLS – 145
WARLOCK_FEAT_SECRETS_OF_DESTRUCTION – 146
WARLOCK_FEAT_PAYBACK – 147
WARLOCK_FEAT_ELITE_CASTERS – 148
WARLOCK_FEAT_ELEMENTAL_OVERKILL – 149
WARLOCK_FEAT_ABSOLUTE_CHAINS – 150
————————————-
GRA[opis]:
Heroes of Might and Magic to kultowa seria gier komputerowych – legenda, która na zawsze zmieniła oblicze strategii turowych. Do dziś powstały cztery części oraz wiele oficjalnych, a jeszcze więcej fanowskich dodatków. Mało który tytuł był tak często naśladowany przez twórców gier. Jak mało, który okazała się jednak bezkonkurencyjny w swoim gatunku. W świecie dark fantasy, zwanym Ashan, co pewien czas dochodzi do specyficznego układu gwiazd, kiedy słabnie pikielna bariera powstrzymująca demony przed zniszczeniem świata. Tym razem, przebiegły Kha-Beleth, władca demonów planuje nadejście Mrocznego Mesjasza, który umożliwi siłom Zła ponowne władanie nad światem. HoMM to niezwykłe połączenie elementów RPG, dzięki obecności bohaterów przemierzających rozległe krainy pełne magii i miecza, oraz strategii ekonomicznej (zarządzanie zamkiem) i wojennej (bitewy z udziałem wielu jednostek). Stworzeniem Heroes of Might and Magic V zajęli się specjaliści w branży, twórcy tak znakomitych strategii turowych jak Etherlords i Silent Storm, rosyjska firma Nival Interactive. HoMM5 czerpie inspirację przede wszystkim z trzeciej części gry, przez wielu uważanej za najlepszą. Rosjanie stworzyli bogaty, trójwymiarowy świat i usprawnili niemal każdy element gry w oparciu o opinie graczy.