PRZYDATNE ULEPSZENIA
Przedstawione poniżej ulepszenia pozwolą Ci na odblokowanie opcjonalnych metod rozwiązywania questów i alternatywnych dróg do celu:
Wzmacniacz społeczny – Możliwość przekonywania rozmówców do swoich racji z pomocą feromonów.
Przejęcie – Możliwość rozwiązywania mini-gier hackerskich. Warto możliwie jak najwcześniej maksymalnie rozwinąć całe drzewko, tak by móc dodatkowo wyłączać z pomocą terminali komputerowych wieżyczki i roboty.
Zaimplantowana oddycharka – Możliwość swobodnego przemieszczania się wśród trujących oparów gazu.
Przebijanie ścian – Możliwość niszczenia wybranych słabszych fragmentów ścian.
Przesuwanie ciężkich przedmiotów – Możliwość podnoszenia większych obiektów celem odblokowania tarasowanych przez nie korytarzy czy wejść do szybów wentylacyjnych.
System lądowania Ikar – Możliwość bezpiecznego lądowania z dużych wysokości (np. z dachu budynku).
Tarcza EMP – Możliwość przechodzenia przez obszary z wyładowaniami elektrycznymi.
System maskujący – Możliwość bezpiecznego przechodzenia przez zapory laserowe.
Wydłużenie skoku – Możliwość doskakiwania do pozornie niedostępnych półek.
ZARZĄDZANIE INWENTARZEM
Gra pozwala na rozbudowę inwentarza dzięki ulepszeniom z kategorii Udźwig, ale w początkowej fazie rozgrywki warto inwestować w rozwój innych wszczepów. Dobrze jest w rezultacie rozsądnie zarządzać dostępną przestrzenią, ograniczając w szczególności liczbę przenoszonych broni (najlepiej do dwóch). Wszelkie niepotrzebne przedmioty warto z kolei dostarczać lokalnym handlarzom celem ich sprzedaży. W Detroit handlarzy można odnaleźć w klinice LIMB, na stacji benzynowej i wewnątrz jednego z bloków mieszkalnych. W Hengshy również dobrze jest odwiedzić klinikę LIMB, a oprócz tego hotel Hung Hua i hotel kapsułowy Alice Garden.
SZYBKIE ZDOBYWANIE PUNKTÓW DOŚWIADCZENIA
Wykonywanie poniższych czynności pozwoli Ci na usprawnienie procesu zdobywania punktów doświadczenia i tym samym odblokowywania punktów Praxis (są one wykorzystywane do kupowania kolejnych ulepszeń).
Korzystanie z szybów wentylacyjnych – Gra za przejście przez pojedynczy szyb przyznaje średnio 100 punktów doświadczenia, nawet jeżeli ostatecznie nie wybrało się oferowanej przez niego alternatywnej ścieżki.
Zaglądanie do trudno dostępnych obszarów – Mowa tu zarówno o zamkniętych pomieszczeniach, jak i na przykład ukrytych składzikach. W zależności od stopnia trudności dotarcia do danego obszaru można zdobyć nawet 400 punktów doświadczenia.
Rozwiązywanie mini-gier hackerskich – Do mini-gier warto jest przystępować nawet wtedy gdy dysponuje się gotowym hasłem lub kombinacją cyfr. Liczba zdobytych punktów doświadczenia uzależniona jest od stopnia zaawansowania zabezpieczeń, przy czym możliwe jest zdobywanie dodatkowych punktów poprzez zajmowanie opcjonalnych węzłów.
Pozostawanie w ukryciu – Premie przyznawane są w tym przypadku przede wszystkim podczas wykonywania głównych questów. Na bonusy można liczyć jeżeli nie zostanie się zauważonym ani przez kamery ani przez wartowników (nie wyklucza to możliwości ich cichej eliminacji).