Uruchom grę z parametrem: -console
(na przykład: C:Half-Life 2hl2.exe” -console).
Podczas gry naciśnij klawisz [~], aby wywołać konsolę oraz wpisz jeden z poniższych kodów:
Uwaga: Może się zdarzyć tak, że przed wpisaniem innych cheatów konieczne będzie wpisanie kodu sv_cheats 1.
god – God Mode
impulse 101 – wszystkie bronie
notarget – przeciwnicy ignorują gracza
noclip – wyłącza Clipping Mode
give [przedmiot lub broń] – dostajesz [przedmiot lub broń] (listy poniżej)
map [nazwa mapy] – ładuję mapę [nazwa mapy] (lista poniżej)
maps – lista map
buddha – zmniejsza punkty życia
infinite_aux_power – nieograniczona energia dla kostiumu
hurtme # – zadanie # (wstaw wartość) obrażeń
developer # – tryb developer (za # wstaw 0, 1, 2)
impulse 82 – dostajesz jeepa
ch_createjeep – dostajesz samochód zwiadowczy
ch_createairboat – dostajesz Airboat
npc_kill – zabija wszystkich NPCtów na wybranej lokacji
+mlook – włącza/wyłącza Mouse Look
viewmodel_fov # – ustawia rozmiar noszonej broni
cl_drawhud 0/1 – pokaż/ukryj HUD
cl_enablehud 0/1 – pokaż/ukryj HUD
cl_showfps 0/1 – pokaż/ukryj FPS
npc_create – tworzy bohatera niezależnego
npc_create_aimed – tworzy bohatera niezależnego
picker – tryb Picker
setpos [koordynaty] – przenosi do określonej pozycji
sv_gravity # – ustawia grawitację
sv_stopspeed # – ustawia minimalną prędkość
sv_friction # – ustawia World Friction
dsp_explosion_effect_duration # – ustawia długość eksplozji
sv_soundemitter_filecheck – raport odnośnie brakujących plików .WAV
mat_yuv 0 – ?
Lista broni:
weapon_alyxgun
weapon_ar1
weapon_ar2
weapon_bugbait
weapon_cguard
weapon_crowbar
weapon_extinguisher
weapon_flaregun
weapon_frag
weapon_gauss
weapon_hopwire
weapon_iceaxe
weapon_physcannon
weapon_physgun
weapon_pistol
weapon_rpg
weapon_shotgun
weapon_smg1
weapon_smg2
weapon_stickylauncher
weapon_stunstick
weapon_thumper
weapon_sniperrifle
weapon_rollerwand
weapon_molotov
weapon_manhack
weapon_immolator
weapon_irifle
weapon_slam
weapon_hmg1
weapon_cubemap
weapon_binoculars
weapon_ml
weapon_brickbat
Lista przedmiotów:
item_box_buckshot
item_box_mrounds
item_box_sniper_rounds
item_box_srounds
item_healthkit
item_battery
item_suit
item_ml_grenade
item_ar2_grenade
item_healthvial
Lista map:
d1_canals_01
d1_canals_02
d1_canals_end
d1_tempanals_02
d1_town_01
d1_town_02
d1_town_03
d1_town_04
d1_town_05
d1_trainstation_01
d1_trainstation_02
d1_trainstation_03
d1_trainstation_05
d1_under_01
d1_under_02
d1_under_03
d1_under_04
d2_coast_01
d2_coast_02
d2_coast_03
d2_coast_04
d2_coast_04_dx60
d2_coast_05
d2_coast_06
d2_coast_07
d2_coast_08
d2_prison_01
d2_prison_02
d2_prison_03
d2_prison_04
d2_prison_05
d3_c17_03
d3_c17_04
d3_c17_05
d3_c17_06a
d3_c17_06b
d3_c17_07
OPIS GRY:
Sequel wyśmienitej gry akcji/FPP „Half-Life” z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw, człowiek któremu w głównej mierze zawdzięczamy oryginalną fabułę jedynki. Akcja tej części rozgrywa się niedługo po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy poprzednio i umiejscowiona jest w fikcyjnym mieście „City 17” położonym gdzieś we Wschodniej Europie. Miasto to zostało najechane przez hordy najróżniejszych, pozaziemskich potworów i obcych. Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana (bohatera oryginalnego „Half-Life’a” teraz pracującego dla sekretnej rządowej agencji – przełożonym Freemana jest G-Man), a jego zadaniem jest przeciwstawnie się agresorom.
Akcja gry poprowadzi gracza przez 12 rozbudowanych etapów umiejscowionych w różnorodnych lokacjach, w tym na przedmieściach miasta „City 17”, w więzieniu, w porcie morskim, a nawet na pokładzie lodołamacza. Według autorów tryb jednoosobowy „Half-Life 2” gwarantuje łącznie 40 godzin rozgrywki (po około 3-4 godziny na każdy poziom). Podczas przygody natkniemy się na „starych znajomych”, potwory zwane „Headcrabs”, a także z obcych „Xen”, lecz tym razem niektórzy przedstawiciele tych drugich pomogą naszemu bohaterowi. Bardzo istotną rolę w grze pełni partnerka Freemana, Alyx Vance (postać nie grywalna).
„Half-Life 2” korzysta z nowego silnika graficznego o nazwie „Source”. Minimalne wymagania owego enginu to procesor z zegarem 700MHz i karta grafiki 3D zgodna z DX6 (Riva TNT), zaś rekomendowane to procesor z zegarem 2GHz i kartą graficzną GeForce4. Tytuł ten wykorzystuje również specjalny silnik deformacji środowiska, podobny do tego wykorzystanego po raz pierwszy w Red Faction, aczkolwiek bardziej zaawansowany, dzięki czemu niemal wszystkie elementy otoczenia mogą ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, a takie przedmioty jak zwykła stalowa krata czy krzesło, użyte w charakterze osłony lub broni.
Dzieło panów z zespołu Valve Software prócz gry w trybie single player, pozwala także na rozgrywkę wieloosobową za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu. Twórcy zaimplementowali także edytor „Hammer”, pozwalający na samodzielne tworzenie modów czy map do gry.