ZARZĄDZANIE OPONAMI
Pamiętaj aby sprawdzać przed wyjazdem na tor ilość kompletów nowych opon. Niezwykle istotne jest to, że zawsze otrzymuje się ich ustaloną pulę na cały weekend wyścigowy, czyli na treningi, kwalifikacje oraz wyścig!. Zostawiaj sobie co najmniej kilka świeżych kompletów opon na później, tak by w trakcie kwalfikacji czy niedzielnego wyścigu nie zostać zmuszonym do wybrania mocno zużytego ogumienia.
POSTÓJ W BOKSACH
Na postój w boksach w miarę możliwości warto zdecydować się na tym okrążeniu, na którym bezpośrednio za Tobą nie jadą żadne bolidy. Pozwoli Ci to zminimalizować ryzyko bycia przyblokowanym na kilka dodatkowych sekund. Ma to często miejsce gdy jeden z pracowników Twojego zespołu przepuszcza pozostałych kierowców, którzy równolegle do Ciebie zjechali na postój.
PRZEWIJANIE CZASU
Jeżeli bierzesz udział w krótkim wyścigu to z opcji przewijania czasu warto korzystać za każdym razem gdy wypadniesz poza tor lub otrzymasz karę. Zwracaj uwagę na inf
ormacje pojawiające się u góry ekranu, dzięki czemu nie przegapisz powiadomienia o otrzymanej karze (zwykle dodanie czasu do końcowego wyniku lub przejazd przez aleję serwisową).
Nie zapomnij też o tym by w trakcie ustalania punktu wznowienia wyścigu wybrać taki moment, w którym nie wykonujesz bolidem trudnych manewrów. Dobrze jest także zostawić sobie co najmniej jedną możliwość przewinięcia na końcową część wyścigu. Zapobiegnie to konieczności jego ponownego rozpoczęcia w sytuacji otrzymania kary (np. za ścięcie szykany) czy padnięcia ofiarą losowego zdarzenia (np. przebicia opony).