Aby włączyć konsolę, musisz odszukać plik autoexec_a1.cfg, otworzyć go za pomocą Notatnika, a następnie dodać na końcu:
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Uwaga: jeśli mimo to nie będziesz mógł włączyć konsoli, odszukaj plik input_a1.cfg, a następnie dodaj do niego: bind show_console ‚`’
Od tego momentu będziesz mógł w trakcie gry za pomocą [~] włączyć konsolę i wpisać dowolny z poniższych kodów:
add_all_spells – wybrany bohater otrzymuje wszystkie zaklęcia
add_gold ### – dostajesz ### złota, ale tracisz wszystkie pozostałe surowce
add_money ### – dostajesz po ### wszystkich surowców i 1000 razy tyle złota
clear_money – tracisz całe złoto i surowce
set_hero_luck_morale X Y – wybrany bohater będzie miał szczęście X i morale Y
add_exp ### – wybrany bohater dostaje ### punktów doświadczenia
show_player_money # – wypisuje w konsoli stan posiadania wybranego gracza
show_hero_mp – pokazuje liczbę punktów ruchu wybranego bohatera
@Win() – wygrywasz misję
@Loose() – przegrywasz misję
add_army town miasto, # – bohater dostanie kreatury z wybranego miasta, # określa, czy mają być w wersji podstawowej (0), czy też lepszej (1); numery miast: Przystań = 0, Sylvan = 1, Akademia = 2, Loch = 3, Nekropolis = 4, Inferno = 5
add_skill nazwa lub numer – wybrany bohater otrzymuje daną umiejętność (w zakresie 1-150)